Πριν να είναι αργά…

Standard

 του Παναγιώτη Νούτσου

Έργο του Τζωρτζ Γκρος

Παλαιότερα, στην πολιτική ιστορία της χώρας μας, είχε προβληθεί η αξίωση να μην «καούν» σχολικά βιβλία. Τώρα, χρήσιμο είναι να γνωρίζουμε ποιες πολιτικές δυνάμεις διακηρύσσουν την ανάγκη να «ξαναγραφούν» τα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας και όχι μόνο.

Ξεκινώ από την ομιλία (17.9.2011) του Αντ. Σαμαρά  στην 76η Διεθνή Έκθεση Θεσ­σα­λο­νί­κης, όταν στιγμάτισε την «Ιστορία που διδάσκεται στα παιδιά μας» (βλ. και την ομιλία του στις 11 Μαρτίου 2012) όπως σε «μαθητευόμενους διεθνιστές». Τουτέστιν, «εξαφανίστηκαν ή υ­ποβαθμίστηκαν από τα σχολικά βιβλία έλληνες στοχαστές»: ο «Παπαδιαμάντης, ο Κωστής Παλαμάς, ο Βιζυηνός, ο Παπαντωνίου, ο Θεοτοκάς, ολόκληρη η γενιά του Τριάντα». Και με υψωμένη τη φωνή: «Αυτό θα το τελειώσω!», σε συνδυασμό με την ομόλογη υπόσχεση «κατάργησης» του «Νόμου Ραγκούση για την ιθαγένεια». Έτσι, θα «ξαναβρούμε την Ελλάδα που έχουμε μέσα μας!».

Ήδη είχε αρχίσει η τελική φάση κυοφορίας των «Ανεξαρτήτων Ελλήνων», με τη «Δημόσια Διαβούλευση» να τιτλοφορείται «Εθνική Ανταπάντηση», λίγο πριν συμπορευθούν με το «Άρμα Πολιτών» μερίδας του «πατριωτικού» ΠΑΣΟΚ. Δηλαδή, να σκιαγραφείται η «Προγραμματική ιδεολογία» κατά τρόπο που να μαρτυρεί χείρα φιλοσοφούντα που κάτι γνωρίζει από τον Αριστοτέλη και από τον Ρωλς, ενώ χτένισε το υπόλοιπο κείμενο («διαπραγματευτική φιλοσοφία», «νομοτελειακά», «μετουσίωση της ιστορικής πραγματικότητας», ο «λήπτης της Γνώσης», «τους επικοινωνείται ως όραμα», «να αντιμετωπισθούν ολιστικά», «αφαιρετικά και ολιστικά», «τιμούν το χρέος στην ιστορία» κλπ.).

Ως προς το μόλις τεθέν ζήτημα, μετά  τη σκλήρυνση ως προς την «πλήρη απελευθέρωση της ιδιωτικής παιδείας» και την «πλήρη κατάργηση του Ασύλου», επαναλαμβάνεται ότι απαιτείται «επανέλεγχος και αναδιατύπωση σχολικών βιβλίων και συγγραμμάτων», για τη «διόρθωση ιστορικών και ερευνητικών αστοχιών» και με «στόχο να αποτυπώνεται η ιστορική πραγματικότητα και να τονώνεται το φρόνημα των Ελλήνων μαθητών-σπουδαστών». Και αφού εξαγγελθεί η «δραστική αλλαγή του Κώδικα Ιθαγενείας (Νόμος Ραγκούση), με σκοπό την αυστηροποίηση των διατάξεών του», σχεδιάζεται η «ενεργοποίηση συντονισμένων δράσεων επανελληνισμού της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην Ελληνική Μουσουλμανική Μειονότητα και ιδιαίτερα στις κοινότητες των Πομάκων και των Αθιγγάνων».

            Ο Παναγιώτης Νούτσος διδάσκει κοινωνική και πολιτική Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s