Θα σας πω μια ιστορία

Standard

ΕΡΤ: Η ΟΘΟΝΗ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ, ΣΑΛΕΥΕΙ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ-11

της Βαγγελιώς Τσιλίκουνα

Άξιον εστί, κατειλημμένη ΕΡΤ, 15.6.2013

Άξιον εστί, κατειλημμένη ΕΡΤ, 15.6.2013

Καλοκαίρι του 1994. Για άλλη μια φορά «πάμε με χαμηλή ταχύτητα, για εξοικονόμηση δυνάμεων». Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να φτιάξουμε δίμηνο πρόγραμμα με επαναλήψεις. Ο σχεδιασμός έχει άποψη. Θα πάμε με σήριαλ-μεταφορές λογοτεχνικών έργων. Ένα απ’ αυτά, Ο συμβολαιογράφος. Στον τεχνικό έλεγχο που προηγείται της μετάδοσης, ανακαλύπτουμε ότι το έκτο και το όγδοο επεισόδιο είναι κατεστραμμένα. Μικροπανικός και προτάσεις: «Ας τροποποιήσουμε το πρόγραμμα, να παίξουμε μια άλλη σειρά, να “πηδήσουμε” τα δύο επεισόδια· επανάληψη είναι, πόσοι θα το αντιληφθούν;». Στο καμαράκι μεταγραφών του τρίτου ορόφου, ο υπεύθυνος τεχνικός ανεβάζει «πυρετό»: «Θα “πηδήσουμε” επεισόδιο; Εδώ είναι ΕΡΤ, δεν είναι…». Κάτι πρέπει να κάνουμε. Να επικοινωνήσουμε με τους συντελεστές της σειράς, κάποιος θα έχει κρατήσει ένα VHS.

Ιούλιος μήνας, απαντούν μόνον οι τηλεφωνητές. Σε μια βραδινή κλήση ο Γιώργος Μιχαηλίδης σηκώνει το τηλέφωνο. Ανακούφιση. Του εξηγούμε το πρόβλημα και μας απαντά ότι δεν αυτοθαυμάζεται και κατά συνέπεια δεν μπορεί να μας βοηθήσει, αφού δεν κρατά αρχείο από τις δουλειές του. Απογοήτευση.

Πέντε το απόγευμα. Η πρωινή βάρδια έχει αλλάξει και στο καμαράκι του τρίτου ο τεχνικός της ιστορίας μας, πεισμωμένος, παλεύει με τις δύο ίντσες, προσπαθώντας να κολλήσει τις φθαρμένες ταινίες. Μάταια. Πρέπει να αλλάξουμε τη σειρά.

Νιώθουμε ηττημένοι. Ετοιμάζουμε την τροποποίηση, όταν χτυπά το τηλέφωνο. Στην άλλη άκρη ο Γιώργος Μιχαηλίδης. «Κυρία μου, έψαξα τη βιβλιοθήκη μου. Όπως σας είπα, δεν έχω κρατήσει αρχείο της σειράς. Βρήκα όμως δύο κασέτες. Θέλετε να τις ελέγξετε;». Τσιμπιόμαστε για να δούμε αν είναι αλήθεια. Ας κρατήσουμε μικρό καλάθι.

Το ίδιο βράδυ χτυπούσα την πόρτα του, στην οδό Βαλτινών. Τον ευχαρίστησα, και γρήγορα πίσω στο Ραδιομέγαρο. Στο καμαράκι του τρίτου ορόφου βάζουμε τις κασέτες στο μόνιτορ για έλεγχο. Δύο κασέτες, δύο επεισόδια του «Συμβολαιογράφου», το έκτο και το όγδοο. Απίστευτο! Ο τεχνικός της ιστορίας μας δουλεύει όλο το βράδυ καθαρίζοντας τις ερασιτεχνικές κασέτες, σε μια προσπάθεια η μετάδοση να είναι τεχνικά ανεκτή. Η σειρά παίζεται και ξαναπαίζεται έκτοτε ολοκληρωμένη.

Κάθε ομοιότης με πρόσωπα ή καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική. Άλλωστε, αυτές οι ιστορίες ήταν καθημερινές σ’ αυτό τον δημόσιο οργανισμό, και καταδεικνύουν όλες τις παθογένειες αλλά και το μεγαλείο του.

Μαζί με τις αγκυλώσεις, τις ακυρώσεις, τις μιζέριες, τις γκρίνιες, τη γραφειοκρατία, συνυπήρχαν αφενός η πίστη των ανθρώπων του ότι υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, διαφυλάττουν την ελληνική γλώσσα, προστατεύουν την κληρονομιά μας, και, αφετέρου, η αυταπάρνησή τους, ο ακάματος μόχθος τους να υπερνικούν τα όποια εμπόδια, συμβάλλοντας στην ανάδειξη της ΕΡΤ ως θεματοφύλακα των στοιχειωδών αρχών του σεβασμού της ανθρώπινης προσωπικότητας, της αντικειμενικότητας, της διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, της προστασίας και προαγωγής της ελληνικής δημιουργίας, του δημιουργικού συναγωνισμού.

 

Η Βαγγελιώ Τσιλίκουνα είναι συνταξιούχος υπάλληλος της ΕΡΤ

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s